Ssandraan

2012-04-21
23:49:54

Storstan!
Okej here we go! nu tar jag skriver lite om mina dagar i stockholm.

Torsdag:
07.00 åkte vi iväg ifrån Skövde och vi anlände till Stockholm vid 12tiden. 5 timmar i en buss är ganska lång tid, men jag gillar faktiskt bussresor, tiden i bussen är faktiskt rolig! :) Vi satt där längst bak och tjöta, lyssna på musik, käka godis och hade det allmänt gött, det visades några filmer på vägen oxå. Sista timmen av resan var hela klassen igång, sjöng, tjöta och skratta, vi fick igång viskleken oxå haha! :D

Väl framme i Stockholm hade vi ungefär 1 timmes fri tid, vi spenderade den genom att går runt och se oss om kring lite, sen gick vi in på ett ställe och drack en cider/öl. Vid 13tiden skulle vi till en kyrka och lyssna på en tant som varit prostituerad och nu jobbade med att hjälpa prostituerade. Man blev väldigt berörd av allt hon berättade, helt ärligt talat så blev jag chockad över att få veta hur det faktiskt är :O Hon måste iaf vara sjukt stark som tagit sig ifrån skiten, men sedan gått tillbaka för att hjälpa andra, en riktig förebild som brinner för att hjälpa andra, starkt!

Hon pratade i ungefär en timme och sedan åkte vi iväg till hotellet och checkade in! Jag, Emma och Julle i ett rum, haha naturligtvis fick vi vårat rum lite senare än alla andra! När vi kom upp till vårat rum så gjorde vi oss hemmastadda, satte på musik, tog en dusch, tjötade, chillade och fixade oss :) Halv 7 skulle vi vara på stadsteatern som ligger vid plattan och vårat hotell låg på söder, vid slussen, så det var en bit att gå och om man inte är van vid stockholm så är det ju inte världens lättaste att hitta om man säger så! Haha! Men vi hittade fram till slut iaf, men vi hann inte äta innan teatern.

Teatern vi var på hette "Spökhotellet" och den var väl helt okej! Hade både sina roliga och sega stunder!

Efter teatern så var det tänkt att vi skulle gå ut, men ganska många gick tillbaka till hotellet, vi var väl 12 stycken elr nåt som gick vidare. Vi var ju sjukt hungriga eftersom vi inte ätit nåt direkt på typ hela dagen, men vi ville ju hålla ihop med resten av klassen. Vi tänkte att vi går och hittar ett ställe först, så att vi skulle veta vart dom var och sen kunde vi käka. Men på dom "clubarna" vi kollade på så var det antingen 20-23+ eller förköp, så det var ju inte så lyckat haha! Ví gick ju rätt långt och vi visste ju knappt vart vi var, men till slut hamnade vi iaf vid stureplan. Jag och Julle käkade på donken och sen tog vi en taxi hem till hotellet! Hahah jag lovar det var världens skönaste taxichaffuör!

Tillbaka på hotellet så gick vi in och pratade med Åsa och Julia, vi drog ner och köpte godis och sedan gick vi till vårt eget rum. Gjorde oss redo för att krypa ner och sedan tjatade vi ett tag och ungefär vid 3 bestämde vi oss för att sova!

Fredag:
Väcktes av alarmet kl 7, bläääk ville verkligen inte gå upp då, låg kvar i sängen och drog mig ett bra tag! Sen drog vi ner och käka frukost, sjukt gott och mycket att välja på!

Vid 9tiden skulle vi åka iväg till stan för fri tid och shopping! Det var asdåligt väder, regnade/snöade som fan! Vi gick av vid slottet och gick hela vägen till plattan, blev dyngesura! Men sen gick vi runt i massa affärer, blev inte så mycket köpt dock(ett linne och en navelpiercing), vi hade inte så mycket tid på oss, men det var kul ändå :) Vi avslutade med mat! nachotallrik! ;G

Vid 13tiden åkte vi hemåt igen! Alla var riktigt trötta så många sov, men inte jag och Åsa! Haha roade oss med att kasta godis! Senare så vaknade de flesta till liv igen och det blev lite fart på bussen igen :) Vid 17tiden var vi framme i Skövde igen!

Hade en asbra resa, får väl tacka alla som var med! :D Dom som inte följde med missade verkligen något, men dom får skylla sig själva! :)

Där hade vi lite bilder ifrån resan oxå! :)