Ssandraan

2012-02-18
15:06:42

OOOOOOOLD
Då var det lördag igen! (inte söndag som jag trodde hela dagen igår!) Tagit det lugnt hela dagen! Och ikväll blir det utgång med den bästa!

Japp, vi är charmiga! 




Haha jag har kommit på hur sjukt fort mobiltelefonerna utvecklats egentligen!

Min första mobil telefon var ungefär en sån här! Fick den när jag var 8-9 år, alltså ungefär 10 år sedan. Ingen färg, ingen kamera ingen musik.. Det enda man kunde göra var att ringa och smsa och det enda spelet man hade var snake!



Dom flesta har väl någongång haft en Nokia 3310? Jag hade en Nokia 3410, typ samma, bara att den såg lite annorlunda ut. Med dessa kunde man ju inte heller göra så mycket! Men byta skal kunde man ju iaf! 


Min första mobil i färg var en samsung ;) Den hade kamera (världens sämsta dock!), man kunde filma i typ 30 sek, man kunde spela in ljud, det fanns fler spel och man kunde göra mer med den.


Min första sony ericsson! bättre kamera, filma hur länge som helst, man kunde ha musik, spel, teman osv.


Min andra SE, skiljer sig inte så mkt ifrån den första förutom att kan man hade blixt och var bättre.




Min tredje! Ungefär samma som dom andra!

Min nuvarande iphone som man typ kan göra allt med!


Så liksom på 10 år, har mobilerna gått ifrån svartvitt till färg och ifrån att bara kunna smsa och ringa till att kunna göra typ allt! Lite sjukt, för 10 år är inte så mycket egentligen!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: