Ssandraan

2012-06-26
20:35:10

Grattis lilleman! <3
En trött tjej som sitter i sängen, lyssnar på musik och längtar efter ledighet.. Orkar inte..
Har jobbat två dagar och har 18 dagar kvar att jobba innan jag är ledig, är inte ledig en enda hel helg, inte okej eftersom man egentligen ska vara ledig varannan helg.. Jag jobbar alltså extra utan att ens ha fått förfrågan om att jobba extra, mamma sa att de brukar FRÅGA om man vill jobba extra helger, men mig har de minnsann inte frågat.. Visst man tjänar mer på helgerna, men jag hade iaf velat vara ledig EN hel helg..
 
Idag är det 26/6-2012 och det är exakt 5 år sedan lille Videman kom till världen! Så sjukt vad fort tiden går :O Känns som om det var igår han kom till världen. Kommer så väl ihåg dagen. Jag och Emma var med mormor och Kent i deras husvagn i Lysekil och andra dagen vi var där ringde pappa till min mobil. Jag visste direkt vad det var, jag visste att han skulle säga att vi hade blivit storasystrar igen, att vi hade fått ett litet syskon. Jag kommer också ihåg hur jag önskade att vi hade varit hemma just den dagen så att vi hade fått se våran lillebror direkt. Men dagen efter åkte vi hem och då fick vi se honom för första gången! Så liten och söt, och så stolt man var. Nu har han alltså hunnit bli 5 år redan och han är inte så liten längre. Men grattis till min lilla, stora lillebror! <3
 
Kanske ska skriva lite om midsommar helgen??
På fredagen alltså midsommarafton bar det av mot kusten, Jag, Lovisa, Iveta, Sofi, Kevin, Benny, Jaro, Felix och någon som hette någonting haha. Planerna var först på stenungsund, men väl där bestämde vi oss för att dra vidare till Smögen. Vi kom fram jääävligt sent, började slå upp tälten i ösregn, vilket inte var det roligaste.. Sedan satt vi allihop och trängdes i ett tält och drack. Tälten läckte in, inte det roligaste! :O Efter en stund satte jag mig i bilen med Sofi och Iveta, inte lika blött och kallt! Haha när jag hade varit ute på toa, kom det med nån random kille in i bilen och han var "såååå full, så vi inte ens kunde fatta det!" efter en stund kom det nån mer kille. Efter ett tag hade det faktiskt slutat regna, skööönt! Några av oss drog in till kungshamn och gick ut på harrys, det var nice!! :) Mycket folk! Vid typ 2-3 nångång drog vi tillbaka till tälten. Sov i bilen eftersom det var blött och iskallt i tälten.
Vi skulle ju egentligen stannat till söndagen, men bestämde oss för att åka hem redan på lördagen eftersom det verkade som om det skulle bli skitväder! Vi var väl hemma i Tidaholm vid 2 nångång. Duschade och greja lite, sen drog jag och Lovisa in till Skövde för fest hos Kevin! Kul kväll, med nice folk! :) Ja det var väl helgen kortfattat! :) Hade en asbra helg, tack alla som var med!
 
Nu ska jag ta det lugnt fram tills det är dags att sova, tog en powernap förut, det var skönt!! Man blir ganska trött av att komma igång och jobba och greja, när man legat hemma och varit sjuk ända sedan studenten. Jag är fortfarande inte helt frisk.
 
Man ahh byebye!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: