Ssandraan

2012-06-14
16:41:54

STUDENTEN!

Nu har det snart gått en hel vecka sedan studenten och det känns fortfarande helt ofattbart. Ända sedan balen har jag legat hemma i sängen och varit sjuk, inte så roligt. Hostar, feber, förkyld och ont i halsen, studentveckan har satt sina spår så att säga. Men nu tänkte jag ta och uppdatera lite om studenten, vilket blir svårt eftersom det inte går att beskriva med ord.

03.50 den 8 juni 2012 tog den största, första och bästa dagen i mitt liv start. Trots att det var så tidigt och att jag inte hade fått många timmars sömn, hade jag inga problem med att gå upp när klockan ringde. Jag var spänd, förväntansfull och överlycklig, dagen som jag hade väntat på i tre år var äntligen här. Jag hade gott om tid till att fixa i ordning mig, det var skönt att slippa stressa med kläder, smink och hår. Vid 05.20 kom mormor och hon skjutsade mig in till Skultorp och champagnefrukosten.

På vägen plockade vi upp Julia och väl framme hos Lena kom det några andra i klassen samtidigt som oss och några var redan där. Alla var på bra humör och de flesta var nog både nervösa och förväntansfulla. När alla hade kommit var det dags för frukosten. Vi korkade upp champagneflaskorna och plockade till oss av den maten vi hade beställt(Massa frukt, skinka, kyckling osv). Efter maten delade våra kära lärare, Lena och Åsa ut ett kort till alla i klassen, på korten var det en bild/text som var speciell för varje person i klassen. Efter det sjöng de en fin låt för oss. Sorgligt var det och många grät/fick tårar i ögonen, vi hade verkligen världens bästa lärare! Efter det gav vi i klassen våran present till dem och därefter var det snart dags att bege sig emot skolan. Men innan vi åkte iväg drog Julia in mig och Emma på toan och där inne tog hon fram ett paket till oss var, så gulligt! Det var ett armband med ett fyrklöver, nu har vi likadana alla tre, kompisarmband. Bästa tjejor, så glad över att ha spenderat mina tre år med dem! <3

Väl i skolan var det massa glada studenter, vi sjöng, skrek och bara njöt av våran dag! Efter en stund var det dags för min klass att fotograferas och sedan hade vi lite tid för att göra vad vi ville innan det var dags för nästa samling.

Vid kl 9 samlades hela OP, alltså fyra stora klasser i hörsal A, där blev det stependieutdelning och ännu mera sång. En lärare sjöng "den bästa dagen" så fint och sorgligt! Samlingen avslutades med studentsång och sedan kan jag bara säga en sak; OP, OP, OP DOMINERAR! 

Vi hade ytterligare lite tid till att göra vad vi ville och sedan var det "brunch" med räksmörgås i matsalen, synd för mig som inte gillar räkor! hahah. Men jag klarade mig ändå, fick peta bort räkorna. Under brunchen var det stependieutdelning och det var några som höll tal. Det var ASTRÅNGT i matsalen!:O Fattar inte hur det kan va så trångt, liksom förra året var vi oxå alla i matsalen på skolavslutningen i 2an och då var det inte alls trångt :S

Efter brunchen skyndade sig alla iväg för att gå på toa innan vi skulle tåga ner till arenan. Hahahh naturligtvis var vi lite fööör sega, när jag och julle kom ut ifrån toaletten var det helt plötsligt helt tomt på skolan ooooops haha! Alla andra hade gått ut och ställt upp sig, de hade precis börjat gå när vi kom springandes, tur att våran klass skulle gå sist av alla! Vi tågade ner till arenan allihop iaf, skitkul! Sedan fick vi stå utanför arenan ett tag innan alla kunde komma in.

Inne på arenan var det ännu mera tal, stependieutdelningar och sång. Det var inte det allra lättaste att sitta stilla och lyssna, när man kunde se hur mycket folk det började samlas utanför arenan och man visste att riktigt, riktigt snart skulle man springa ut till en ny värld. Rektorn nämnde att vi var de bästa treorna på mååååga år och att vi är de enda som lyckats få med honom på rikstv ;) Hahah det sista var då inget positivt ifrån hans håll, då han menade vår första dag i trean då vi ställde till det som fan på skolan, efter fest i boulogner, polis och väktare på skolan, hamnade i tv både lokalt och på rikstv och hamnade i alla tidningar. hahah! Det sista vi gjorde innan vi sprang ut var att sjunga studentsången och stå och vifta med våra mössor!

När det slutligen var slut och de sa att OP3H kunde börja gå ner, då hade all nervositet släppt och man var bara hur taggad som helst! Och känslan när de ropade "välkomna ut OP3H" är helt obeskrivlig! Jag och Julia sprang ut först av alla på hela skolan!! :D Så jäkla kul! Sen stod vi där till våran utspringslåt(levels), hoppade, skrek och var överlyckliga! Sjuk och underbar känsla! efter 13 år i skolan var man helt plötsligt fri, fri ifrån allt som hade med skolan att göra! När våran låt var slut fick vi gå ner ifrån scenen, för att springa ut och hitta vänner och familj. Det var inte det lättaste kan jag ju säga! :O Var ju flera tusen där och att hitta sin egen familj tog ett bra tag!

Till slut hittade jag dem! Fick massa gosedjur, blommor och champagneflaskor hängda runt halsen så klart! Självklart skulle alla ta massa kort också, men det fick man stå ut med för en dag! ;) En överlycklig Sandra var det på alla kort iaf!

När alla klasser hade sprungit ut och hunnit grattas av släkt och vänner så var det dags för att åka kortegevagn! Och fyfan vad kul det var!! Åkte runt i ungefär en timme, skrek och härjade som fan! Hade gärna åkt ett varv till!! Var hur mycket folk som helst och tittade! Att folk höll för öronen när våran vagn kom, måste väl vara ett bevis på att vårat ljud var bra och att vi skrek som tusan?;D Vi hade askul iaf!!

När kortegen var slut, var det dags att åka hem och fira med släkten! Vi firade hos morfar eftersom det var bra med plats där :) Åt god mat, bricka med frukt och grejs igen + potatissallad! :) Fick smycken, pengar, presentkort och en sån där typ stekpanna som man kan göra plättar i, i form av hjärtan, jättenöjd med allt! :) Efter presentöppningen var det dags för tårta och sedan skyndade jag mig hem. Var tvungen att fixa till mig lite och packa väskan för sen bar det iväg mot Skövde igen!

Åkte till Julia i skullan först, sen kom Emma och då bar det av mot Hentorp för förferre med klassen hos Sandra! Inte riktigt hela klassen, då vissa tråkiga hade en egen förfest för sig själva, men det var dom som missade något och inte vi! Vi klarade oss mer än väl utan dem! Det ösregnade, men vafan vi hade tak och vi hade tagit studenten, ingenting kunde stoppa oss! :D Vid halv 11 åkte vi in mot husaren och där var det drag kan jag lova! fullt med folk överallt! Så härligt! en kväll med BARA studenter, underbart! Hade en asbra kväll, som avslutades på donken innan jag åkte bussen hem! På bussen somnade jag nästan direkt, sköööönt!

Det var min student, men som sagt går liksom inte förklara med ord hur grymt kul det var! Vill tacka släkt och vänner som gjorde dagen till den bästa dagen i mitt liv!

Har massa bilder också, men de orkar jag inte lägga upp idag! Ni får ett klipp ifrån utspringet så länge! ;)

Ska uppdatera om balen också, min inte idag!

Nu ska jag krypa ner och försöka bli frisk!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: