Ssandraan

2012-05-10
23:29:36

If you can dream it, you can do it

Ingen skola för mig idag, med tanke på hur sent jag kunde somna inatt så blev det alldeles för lite sömn och när jag vaknade av alarmet imorse så hade jag ont i huvudet, så jag bestämde mig för att stanna hemma! Ringde och sjukanmälde mig och sen kröp jag ner i sängen i några timmar till! Vaknade sedan upp utvilad och huvudet mådde bättre! Idag har jag pluggat, vilat och bara tagit det lugnt!

Förra veckan i big brother började deltagarna snacka vikt och de undrade hur mycket de vägde nu efter en ganska lång tid i bb-huset. De fick in en våg i huset och de allra flesta vägde sig, flera av dem hade gått upp en del, bl.a. Annica och Jennifer som hade gått upp 6-7 kg var. Annica hade gått upp ifrån 45 till 52(?) och Jennifer ifrån 49 till 55. Båda två reagerade starkt på att de gått upp så "mycket" och sa att de var tvungna att gå ner igen för de tyckte att de hade blivit "tjocka".
Helt ärligt talat?! 52 och 55 kg?! och de klagar på att de är tjocka?? Inser de inte hur många unga tjejer som tittar på big brother? Det de säger är att de tycker att man är tjock om man väger 52/55kg? Visst det är bara ett tv-program och det var endast två personer som sa det, men jag vet att flera unga tjejer reagerade och började fundera på hur mycket de själva väger. Jag reagerade, jag började fundera på vad jag väger, tro mig, jag vet att man inte är tjock bara för att man väger över 50 kg (som de tydligen tyckte) jag vet att min vikt(hemlig) till mina 168-169cm inte är för mycket jag vet att jag inte är "tjock". Men deras reaktion på deras vikt kan ändå sätta i gång tankarna hos många och det är inte okej.
Det var lite tankar om viktsnack i tv ifrån mig!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: