Ssandraan

2012-10-16
23:38:49

If you can't find the right way, take the wrong way and make it right.
Okej, vi kör på ett lite djupare inlägg!
 
Hittills i livet har man inte behövt fundera så mycket på vad man vill och ska göra, man har liksom haft skolan och det har varit en självklarhet vad man ska göra. Nu så här efter studenten måste man hitta sin egen väg, man måste komma på vad man vill göra med livet, man måste börja på ett helt nytt kapitel och det är inte alltid så lätt. Själv har jag ingen aning om vad jag vill gör med mitt liv, det finns ju så mycket att välja på. Ska man plugga? Ska man jobba? Ska man stanna? Ska man flytta? Ska man resa? Ska man jobba utomlands? Vad vill jag göra? Vad kan jag göra?
 
Att åka iväg till USA och vara au pair vore ju en sjukt grym upplevelse, men för mig just nu skulle nog det vara ett lite för stort steg. Jag menar, att åka till USA helt själv och vara borta i något år, det är väldigt stort! Det är inte som att flytta till någon annan stad i Sverige och plugga, då är man ändå kvar i Sverige och man kan åka hem när man har tid liksom. Men det hade varit sjukt kul!
 
Att plugga vidare är ju också något man kan göra, men jag vet som sagt inte riktigt vad jag vill göra och det känns lite onödigt att plugga något och sedan komma på att; nej, det är inte det här jag vill göra. Jag behöver nog jobba lite, testa olika saker för att komma på vad jag egentligen vill och först när jag bestämt mig kan jag plugga vidare.
 
Jag har haft funderingar på att göra som många andra ungdomar, dra till Norge och jobba i några månader. Det finns ju jobb där och man tjänar bra, så varför inte liksom?
 
Något som jag iaf är helt säker på är att jag vill bort ifrån denna stan, bort ifrån Tidaholm! Så fort jag kan, det vill säga när jag har tillräckligt med pengar och en lägenhet ska jag flytta iväg. Just nu känns Skövde rätt, det är inte jättelångt bort, men jag kommer ändå ifrån stan. Det är ju lite svårare att hitta lägenhet där, men jag står i kö för lägenheter så någongång ska jag väl lyckas.
 
Det händer ju saker hela tiden och det är inte bara jobb, skola och boende man funderar på. Det händer bra och roliga saker, men det händer också svåra och jobbiga saker. Man måste lära sig att ta sig fram även i motvind, man kommer många gånger stöta på motgångar, men allting löser sig på något sätt bara man fortsätter att kämpa. Man måste lära sig vilka människor man vill ha i sitt liv, vilka man kan lita på, vilka som får en att må bra. De som behandlar en bra ska man hålla fast vid och de som behandlar en som skit kan man lika gärna släppa taget om, men tro mig jag vet vad jag pratar om och det är inte alltid så lätt att släppa taget.
 
Jag har ingen aning om hur mitt liv ser ut om 3 år, det kan se ut hur som helst, men det återstår att se! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: sannis

Det är okej att du flyttar till skövde men inte längre bort .. skulle vara njobbigt om du flytta till USA :)

2012-10-17 @ 13:58:56
#2: Natacha

Fin blogg! :)
Kika gärna in hos mig,vore kul :)
Ha de bra :p

2012-10-18 @ 13:01:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: