Ssandraan

2013-08-19
23:47:30

I've come a long way since that day
Måndag och ny vecka igen. Idag har de flesta börjat skolan, men jag väntar en vecka till. Tänk vad mycket som förändrats på ett år. Förra året när alla andra började skolan hade jag ingen aning om vad jag ville eller skulle göra. Jag hade nyligen börjat gå till arbetsförmedlingen, det enda jag gjorde på vardagarna var att gå hemma och söka jobb utan framgång. Usch vad hemskt! Är glad över att jag tagit mig därifrån. Att gå hemma i 3-4 månader utan att göra någonting är något av det tråkigaste jag gjort. Jag menar att gå hemma ensam när alla andra går i skolan eller jobbar, det är ingen höjdare. Första månaden funkade det väl, men sen blev det tråkigt om f*n! Men jag försökte så gott jag kunde. Jag sökte de jobb som fanns för mig, jag gick runt till olika dagis och skrev upp mig på inringning, jobbade någon dag på dagis och någon dag på solvik. Först i november fick jag börja med praktik och det var då livet började rulla på igen, man fick in rutiner i livet igen, innan dess hände verkligen ingenting. Som sagt, praktik i november på bästa dagiset, med bästa personalen och goaste ungarna! I och med praktiken blev det även en hel del jobb på dagiset som jag hade praktik, men även på en del andra. I våras bestämde jag mig för att söka till högskolan, förskollärarprogrammet och började därför läsa engelska B. Pluggade samtidigt som jag jobbade och hade praktik ända fram till sommaren. När juni kom var praktiken slut och engelskan var avklarad, det var bara att vänta på besked ifrån högskolan. I mitten av juni kom beskedet att jag hade kommit in och nu är jag här en vecka innan skolstarten. Det är ganska mycket som har hänt på ett år och jag är glad att jag har tagit mig hit! Kommit in och fått jobba med något jag tycker är roligt och kommit in på utbildningen jag vill gå. Ja, jag är faktiskt stolt över mig själv!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: