Ssandraan

2013-05-30
14:27:44

För ett år sedan..
För ett år sedan hade vi idag 9 dagar kvar till studenten. Dagen innan hade jag gjort mitt allra sista prov och jag var helt redo för studenten. Kvällen innan firade vi 10 dagars med grill och förfest hos Jullet i skullan och sedan utgång på husaren. Ett husaren fullt med studenter som var taggade till tusen! Det känns så sjukt att det snart redan är ett år sedan vi tog studenten! Det känns som om det var igår samtidigt som det känns som om det var flera år sedan. Tiden har gått så fort, men ändå så långsamt. För ett år sedan var jag så taggad och förväntansfull som jag bara kunde bli inför studenten. Idag har jag precis avslutat min kurs i engelska och snart är min praktik på dagis slut efter mer än ett halvår. Jag väntar på antagningsbesked ifrån högskolan. Livet är så annorlunda, men ändå har det inte hänt allt för mycket. Den största skillnaden är väl att jag inte har gått i skolan, annars har väl livet varit sig ganska likt. Jag är nöjd och stolt över att jag har tagit mig hit. Jag har kommit in och fått jobbat med något jag tycker är roligt, jag har läst engelska för att komma in på högskolan och utbilda mig till förskolelärare. Jag har hela tiden sagt att jag inte vill vara kvar i den här skiten, i arbetsförmedlingen, i arbetslösheten och jag har gjort något åt det. Det känns bra att komma vidare och inte bara stå och trampa på samma ställe.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: